1 Ağustos 2011 Pazartesi

yeniden yollara düşerken

Lozan'ın Türk Mübadilleri(yeniden yollara düşerken)

Kardaş, görmüyorum ama hala duyabiliyorum
Geçmiş zamanlar geleceklerden parlak değil.
Vakte şahadet edercesine yükselmiş,
Akşam parıltısından, büyük zaferler üzerine,
Dağlar dalgalanmakta, bayrak değil. 
Fazıl Hüsnü Dağlarca (Kızılırmak Kıyıları Şiirinden)
bir dönem kapanıp yeni bir dönem başlarken acılarla sevinçler herkese eşit dağıtılmamıştı dağıtılamazdı.anladım ki bu sonucun adaletle bir ilgisi yoktu çünkü doğası gereği baştan adaletsizdi her  öykünün bir sonu vardı ne kadar doğru ve anlamlı olsada her öykü birgün son buluyordu yaşam adil değildi ve birileri sahneyi terketmeliydi geriye simurg'un umudu kalıyordu küllerinden yeniden doğabilmenin umudu...yanarken yitirdiklerimizi-yitirdiklerimi yeniden var edip anlamlı kılabilmek için  ateşi yeniden harlayıp iyice kül olmak yapılan yanlışların bedeli buydu.ve kavga ve yaşam yeniden filizlenirken adalet adalet diye bağirıyordu birileri özgür ve adil bir  dünyaya nefes verirken.."yoksulun hakkını göstedim,zenginin zorbalığını ortaya serdim; adalet istiyorum."diyen o acı çığlık yeniden ve yeniden gökyüzünü inletmeye başlarken ...
yeniden yürümeye başladık başladımm... 

akintiyakarsiakintininicinde

Hiç yorum yok: